Utställning

Idag fick jag hem inbjudan till My dog och då slog de mig att jag inte berättat vad han fick för kritik på Stora Stockholm.
Jag ställde Orvar för första gången på den stora utställningen i Stockholm, Vi hade ett koppel som inte höll hans vikt och som då gick sönder precis när jag skulle in och springa. Jag var nervös och han fattade inte riktigt vad det va vi skulle göra, men vi var grymma. Har en film på min kamera men sladden är borta så den kanske kommer ut sen.

Domare: Michael Dougherty USA
Kritik: Young dog Very immature, lading in substance. Outline and head is fair. Good bite, high tail/carrige. Topline very loose, fairmovements all directions.

Fick en två men är nöjd än då. Vi fortsätter ställa ut och mognar till oss.
Domaren gillade röd vita så insåg att vi inte hade så stor chans. Är ändå nöjd med kritiken då de som inte går att ända är bra och de som utvecklas och kan tränas fick sin komentar. Är nu taggad inför nästa utställning och alla som komma skall. :)
Bättre lycka på My dog :D

Kommentarer
Postat av: Denise Magnusson

Ja fast jag tror inte jag kommer ställa för den domaren igen om jag inte måste. Säga att Harry har dåligt med muskler och benstomme... Icke! Orvar är super fin! En riktigt pärla :D

2009-12-30 @ 02:20:30
URL: http://tibridge.se
Postat av: Ida

Haha, nej man betalar ju inte för att få höra dumheter om sin lillkille. Tror domaren gått till fel ring. Harry är musklad och Orvar är ingen valptjej. Hur ser han :P Är så nöjd med honom. :D

2009-12-30 @ 13:18:33
URL: http://attatassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0