Hanteringstest

Idag skulle jag göra skolans Hanteringstest så att han kan följa med på skolans aktiviteter och vistas på skolans område.
Promenaden ner blev hans uppvärmning och han var väldigt taggad hela vägen ner, och när han såg alla människor och hundar så hade han bara en önskan. LEKA !

Så här gick testet. Anna var Testledaren.

Hantering/kontakt: Här så komendera jag inget först då jag inte va riktigt med på att Anna kom fram men när hon hälsa på mig så hoppa han ingenting utan de va när hon ville hälsa på honom då han inte va riktigt med på att detta skulle hända. Men han hoppade inte så som han kunde utan ställde sig mer på bakbenen och hon höll han där så att hon kunde hälsa och pilla på honom. Sen så satte jag honom så hon kunde kolla tänder och Linda ville oxå hälsa och hon hade gottiga vantar :D Detta gick jätte bra, och han blev Godkännd.

Anna gick iväg med honom: Här tog Anna honom och gick iväg med honom. Iväg gick de grymt bra, han var posetiv, tog kontakt med henne och gjorde några små skutt breve henne. När hon var längstbort så stanna hon kolla tassarna, tänderna och kände lite på honom, detta gick oxå galant men tillbaka vägen så va de skyndskynda då han ville tillbaka till mig och de roliga människorna som stod och kollade på. Men här blev han oxå Godkännd.

Människogrupp: Här skulla jag och Orvar gå igenom 4 personer som står med 3 metersmellanrum, de stod i en fyrkant, när vi började gå så såg han en amstafftik som satt och kollade på. Detta gjorde att han inte såg människorna utan var mer fokuserad på den söta tiken. När vi gått genom gruppen så blev Orvar väldigt kontaktsökande och det var hur härligt som helst när vi gick tillbaka så stod det ännu tätare och ingången i denna grupp gick grymt bra. När vi va i mitten så skulle jag hälsa på en av de och när jag är på väg att gå då kom Orvarp å att han oxå skulel hälsa men det var ingen fara då han gjorde det väldigt försiktigt. Här blev han oxå Godkännd.

Uppbindning: Skulle häör binda upp honom i en lyktstolpe och sen gå iväg så han inte såg mig, medans jag är borta så ska Anna gå förbi honom på ca två meters avstånd för att se vad han gör. Han var jätte duktig då han bara gnydde lite men skulle jag oxå göra om jag lämnas och så står två och kollar på mig. Här gick det jätte bra och när jag kom tillbaka så är han lugn men yperglad. Här också Godkännd.

Möte med hund: Nu så skulle jag möte en Springerspaniel tik från Hund1, först skulle vi gå med några metersavstånd (gångbana) och hundarna in mot mitten, när vi är gemsides så skulle jag vända och gå med henne som vi var ute på promenad. När han så att vi närmade oss denna söta tik så började han huka sig och när vi vände och gick med henne så ville han bara leka, han var så glad och go. När vi kom till slutet och skulle vända och gå tillbaka så gick han mer lugnt och de sa att han var ju bara glad och nyfiken så inga problem. Här också Godkännd.

Deras komentarer:
Att han var fint musklad.
Att han var välskött.
Att all glädje var helt underbart att se, och det var inga problem att han hoppade lite då han är så ung.
Att han har många år med träning.
En fin kille med mycket positiv energi och är kontaktsökare.

En toppen dag:D Är sååå nöjd med honom!



Kommentarer
Postat av: Denise Magnusson

Härligt att läsa!

Ja han är verkligen välskött, glansig och med massa goa muskler :)

Harry kommer dock hoppa på folk även när han är 10 år, inte bara 10 månader :P

2009-11-20 @ 02:07:16
URL: http://tibridge.se
Postat av: Ida

Ja men de är härligt att höra från andra att de gillar honom och tycker han är fin mm. Haha men harry är en mycket glad pojke så oxå Orvar men han är inte så extrem som Harry :P

2009-11-21 @ 11:40:41
URL: http://attatassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0