Långpromenad i mörkret

Blev en långis med chicago idag, va ett tag sen nu. Var perfekt väder ute idag för att gå. Var kallt och skönt men mer friskt och inte så man frös ihjäl :P Fick oxå sälskap av thomas så fick prata av mig, var så behövligt. tack så mycket.
va så skönt att chicgao inte hade några men från sista mötet med honom utan tyckte han va en av alla killar man inte behöver hälsa på ;)
Eftersom de var så kallt så blev de vinterjacka och de underbara blå vantarna :D de har hållit i snart 3 vintrar.
blev en promenad på en timme ungefär och av att han hela promenaden fick bära på en av vantarna och fick göra små konster under hela promenaden detta gör att han blir tröttare än om han bara skulle gått i kopplet och jag inte alls skulle komunicerat med honom.
Jag tycker han är lättare att styra och få att inte bry sig om andra hundar om han är lös än om han är kopplad, vet att han inte borde vara de överallt då alla inte tycker om de. Men jag tycker ingen borde oroa sig då jag själv vet att han aldrig skulle gå fram till någon. men de måste jag bli bättre på. För så tänker bara jag och de som känner honom, men de kan vara störande ändå.  
Antingen i år eller nästa får jag köpa ett par nya vantar så chicago kan få de underbara små blå som sina....
INGET är bättre än vantar, han bar runt på en i ca en timme helt frivilligt.
Bilden är från hans första nyårsafton. han var ca 6 månader här.





Han älskade dom då, han älskar dom nu <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0