Något jag ska klara av!

Mina mål!

Konkreta:

·         Komma i mina sunshine jeans

·         springa 15 min i sträck

·         nå 85 kg

Känslosamma:

·         Uppmuntra min mamma att också bli hälsosammare

·         Få folk att inse att jag också har självdisciplin och är värd en trevlig kommentar

·         Bli hälsosammare, orka igenom dagarna med ett leende på läpparna

·         Kunna tycka om det jag ser i spegeln

 

6 misstag många gör, men inte jag.

·         Slutar äta. Jag ska äta 3 huvud mål och 2-3 mellanmål om dagen

·         Utesluter frukt, frukt är bra i normal mängd och morötter är underskattat

·         Slutar äta fett. Fett är inte farligt om de är bra fetter.

·         Struntar i allt snacks helt. Ersätt istället kakor och godis med t.ex. ett hårdkokt ägg, en handfull nötter,   gurka och lite yoghurt. Detta är mycket bra mellanmål.

·         Äter bara nyttigt hemma. Ta med inspirationen överallt även till restaurangen.

·         Gå inte ut för hårt med träningen, sätt krav som du kan genomföra och känna dig som en vinnare efter varje pass.

 

Jag kommer inte nå detta om jag inte kämpar och får stöd från mina närmaste. Inget kommer ju Gratis! :D

Så Motivationen ska upp, rutiner ska byggas och matvanor ska bli goda.

Nu är jag på, nu vill jag skapa en livsstil som jag trivs med.

Nu håller jag tummarna på att jag ska klara detta!


Kommentarer
Postat av: Petra

Ser ju jättebra ut Ida, genomtänkt! :) Jag hejar på dig, det vet du ;D Go go goooooo!

2010-08-04 @ 23:10:12
URL: http://metrobloggen.se/petrahermansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0